Motosiklet Aküsünün Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Motosiklet Aküsünün Bozuk Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Motosiklet aküsünün bozuk olduğunu anlamak için birkaç farklı yöntem ve belirti vardır. Bunlar genellikle akünün durumu ve performansı ile ilgilidir. Akünün bozuk olduğunu anlamak oldukça basittir. Motosikletinizi çalıştırmakta zorlanıyorsanız veya hiç çalışmıyorsa, bu akünün zayıf olduğunun veya tamamen bozulduğunun bir işareti olabilir. Akü bozuk değilse şarj ederek sorunu çözebilirsiniz.

Bozuk Akünün Belirtileri

  1. Başlatma Gücünün Azalması: Motosikleti çalıştırırken marş motorunun zayıf döndüğünü veya yavaş çalıştığını fark ederseniz, bu akünün yeterli gücü sağlayamadığının bir göstergesi olabilir.
  2. Far ve Gösterge Işıklarının Zayıf Olması: Motosiklet çalışırken farların, gösterge ışıklarının veya diğer elektrikli aksesuarların normalden daha zayıf olduğunu gözlemliyorsanız, bu da akünün düşük voltaj sağladığının bir işaretidir.
  3. Akü Şarj Olmuyorsa: Motosikleti kullanırken veya bir şarj cihazına bağladığınızda akünün şarj olmaması, akünün ömrünü tamamlamış olabileceğini gösterir.
  4. Akü Voltajının Kontrolü: Bir voltmetre kullanarak akünün voltajını kontrol edebilirsiniz. Motor kapalıyken bir motosiklet aküsünün voltajı genellikle 12.6 volt veya daha yüksek olmalıdır. Motor çalışırken bu değer 13.7 ile 14.7 volt arasında değişebilir. Eğer voltaj bu değerlerin altındaysa, akü zayıf veya bozuk olabilir.
  5. Görsel Kontrol: Akü üzerinde şişme, sızıntı veya hasar belirtileri olup olmadığını kontrol edin. Bu tür fiziksel hasarlar, akünün değiştirilmesi gerektiğinin açık işaretleridir.

 

motosiklet aküsü neden şarj etmez

 

Motosiklet Aküsü Neden Şarj Etmez?

Akünüz şarj olmuyorsa, aşağıdaki potansiyel sorunları gözden geçirmek iyi bir başlangıçtır. Sorunun kaynağını tespit etmek ve uygun çözümü bulmak için genellikle profesyonel bir motosiklet servisine gitmek doğru bir tercih olacaktır.

Tüm akülerin belirli bir ömrü vardır. Sürekli şarj ve deşarj döngüleri akünün kapasitesini zamanla azaltır. Eğer akü eskiyse veya uzun süre bakımsız kalmışsa, artık şarj olmayabilir.

Şarj Regülatörü/Redresör Arızası: Motosikletin şarj sistemi, aküyü şarj ederken voltajı düzenleyen bir regülatör/redresöre sahiptir. Bu bileşen bozulursa, aküye ya çok düşük voltaj gelebilir ya da aşırı şarj olabilir, her iki durumda da akü şarj olmaz.

Alternatör Arızası: Alternatör, motor çalışırken elektrik üreten ve aküyü şarj eden ana bileşendir. Eğer alternatör düzgün çalışmıyorsa, akü yeterli şarjı alamaz.

Elektrik Bağlantılarında Sorun: Akü terminalleri, kablo bağlantıları veya yer bağlantıları gevşek, kirli veya oksitlenmiş olabilir. Bu tür bağlantı sorunları, akünün düzgün bir şekilde şarj olmasını engelleyebilir.

Sigorta Arızası: Motosikletin elektrik sistemini koruyan sigortaların herhangi biri yanmışsa, bu da akünün şarj olmamasına neden olabilir.

Elektrik Tüketen Aşırı Yük veya Kısa Devre: Eğer motosiklette elektrik sistemiyle ilgili bir kısa devre veya aşırı tüketim varsa, bu, akünün şarj olmasını engelleyebilir.

Yanlış Akü veya Şarj Cihazı Kullanımı: Akü tipi ile uyumsuz bir şarj cihazı kullanmak veya yanlış aküyü seçmek (örneğin, gereğinden daha düşük kapasiteli bir akü), akünün düzgün şarj olmamasına yol açabilir.

Motosiklet Aküsü

 

 

 

 

Motosiklet Aküsü Ne Kadar Dayanır?

Motosiklet aküsünün ömrü, birkaç faktöre bağlı olarak genellikle 2 ila 5 yıl arasında değişir. Akünüzün ömrünü uzatmak için düzenli bakım yapmak, uygun şarj alışkanlıklarını sürdürmek ve aşırı sıcak veya soğuk hava koşullarında aküyü korumak önemlidir. Akü değişimi gerektiğinde, motosikletinizin gereksinimlerine uygun kaliteli bir akü seçmek de ömrünü uzatacaktır.

  • Düzenli olarak kullanılmayan ve uzun süre hareketsiz kalan motosikletlerin aküleri, kendiliğinden deşarj olabilir ve ömrü kısalabilir. Düzenli kullanım ve şarj, akünün sağlığını korumaya yardımcı olur.
  • Bakım gerektiren kurşun-asit akülerin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse destile su eklenmesi gerekir. Bakımsız akülerin ömrü daha kısa olacaktır. Bakım gerektirmeyen (kapalı tip) aküler bu konuda daha az hassastır ancak yine de uygun şartlarda saklanmalıdır.
  • Akünün sürekli olarak tam şarj durumda tutulması önerilir. Tamamen deşarj olan akülerin ömrü, sık sık tamamen deşarj olup tekrar şarj edilmesi durumunda kısalabilir.
  • Aşırı sıcak veya soğuk hava koşulları akü ömrünü etkileyebilir. Yüksek sıcaklıklar akünün hızla bozulmasına neden olabilirken, soğuk hava ise akünün şarj kapasitesini geçici olarak azaltabilir.
  • Ekstra elektrikli aksesuarların (ekstra farlar, ısıtmalı eldivenler vb.) kullanımı akü üzerinde ek yük oluşturabilir. Bu aksesuarlar uygun şekilde yönetilmezse, akü üzerindeki yük artar ve ömrü kısalır.
  • Akünün kalitesi ve tipi (kurşun-asit, AGM, jel tipi vb.) de ömrünü belirleyen önemli faktörlerdendir. Yüksek kaliteli ve motosikletinize uygun aküler genellikle daha uzun ömürlüdür.

Yorum Yap