Motor rölantisi, bir motorun gaz koluna basılmadan yalnızca kendi basına çalıştığı minimum hızdır. Motor hareketsiz durumdayken, motorun stop etmeden çalışmaya devam etmesini sağlar. Motosikletler başta olmak üzere arabalar ve diğer motorlu araçlar genellikle belirli bir rölanti hızında ayarlanır. Rölanti ayarı, motorun verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak için üretici tarafından belirlenen yüksek seviyede olmalıdır. İç aksamı yağlamak ve soğutmak için gerekli gücü üretebilsin. Tipik bir rölanti hızı, dakikada 600 ila 1000 devir arasında değişir, fakat bu değer aracın tipine ve motorun özelliklerine göre farklılık gösterebilir.
Rölanti hızı düşük ayardaysa motor için gerekli güç üretmez ve motorun stop etmesine neden olabilir. Yakıt kalitesinin kötü olması, karbüratörde tıkanıklık veya enjeksiyon sistemindeki arıza rölanti halindeyken motorun stop etmesine neden olabilir. Yeterli hava akışına engel olan hava filtresi rölanti halindeyken yine stop etmesine neden olabilecektir. Ateşleme bujini ve bobinlerdeki sorunlar motorun stop etmesine katkı sağlayabilir.
Motosiklet kullanırken birçok kişinin başına gelmiş bir durumdur. Motosiklet rölantide titremesinin birçok nedeni olabilir. Rölanti hızının düşük olması, motor ayarları, ateşleme sorunları, hava girişi ve enjeksiyon sisteminden oluşan sorunlar rölanti halindeyken motosikletin titremesine sebep olabilmektedir. Tipik bir rölanti hızı, dakikada 600 ila 1000 devir arasında değişir, fakat bu değer aracın tipine ve motorun özelliklerine göre farklılık gösterebilir.
Motosiklet rölanti ayarının bozuk olması birçok performans sorununu ortaya çıkarmaktadır. Rölanti hızının çok yüksek veya düşük olması motor performansında dalgalanmalara neden olabilir. Rölanti gerekli gücü üretmediğinden motorun stop etmesi sık karşılaşılan bir sorundur. Rölanti ayarının yüksek seviyede ayarlanması motorun gereğinden fazla yakıt tüketmesine sebep olabilir. Rölanti ayarının bozulması yakıtın verimli bir şekilde yakılmasını engelleyebilir. Bu nedenle egzoz emisyon sorunlarına yol açabilmektedir. Rölanti ayarının doğru olmaması, motor parçalarının gereksiz yere aşınmasına sebep olabilir. Motosiklet sürerken titreme ve yüksek ses sorunlarını fark edebilirsiniz.
Motosikletinizin rölanti hızı, motosikletin modeline, motor tipine ve üretici tarafından belirlenen önerilere bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, çoğu motosiklet için rölanti hızı dakikada 1000 ila 1500 devir arasında ayarlanır. Ancak, bu değer farklı motosiklet tipleri ve motor yapıları için farklılık gösterecektir. Doğru aralığı bulmak için motosikletinizin resmi servisine veya kullanım kitapçığına bakmanız önerilmektedir.
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.
Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Kvkk sözleşmesini inceleyebilirsiniz.